2012. december 22., szombat

E.L.James : A szabadság ötven árnyalata

Hogy akadtam rá : már kiváncsi voltam az utolsó részre így megjelenés után rögtön belevágtam
Miről is szól : Amikor a naiv Anastasia Steele és a gyönyörű fiatal milliárdos, Christian Grey találkozott, azonnal átjárta őket az érzéki izzás, amely visszavonhatatlanul megváltoztatta az életüket.
Ana, akit sokkolt, bár ugyanakkor vonzott Christian nem szokványos szexuális ízlése, komolyabb elköteleződésre vágyott. Christian, nem akarván elveszíteni a lányt, beleegyezett a feltételeibe.

Most mindenük megvan – szerelem, szenvedély, intimitás, vagyon és a világ összes lehetősége. De Ana tudja, hogy az ő szerető Ötven Árnyalatával nem lesz könnyű, együttlétük számos nem várt kihívás elé állítja mindkettőjüket. Anának meg kell tanulnia osztozni Christian fényűző életstílusában, anélkül, hogy feláldozná identitását.
Christiannak pedig felül kell kerekednie agresszív irányítási kényszerén, miközben múltja démonjaival is meg kell küzdenie.

De éppen amikor úgy tűnik, közös erővel bármilyen akadályt képesek leküzdeni, a balszerencse, a rosszakarat és a végzet összeesküszik ellenük, és valóra válnak Ana legsötétebb félelmei…


Annyi mindent el kell mondanom a befejező részről , hogy fogalmam sincs , hogy fogom megoldani , hogy ne untassalak titeket . ( Figyelmeztetés : Aki nem bírja az ömlengést és a durva szavakat , azok most ne olvassák tovább!

Meg kellett volna állnom a második résznél és kellett volna pihentetnem egy kicsit Mr. Greyt és Mrs. Greyt . Akkora bakit lőttem , hogy soha nem fogom magamnak megbocsátani . Mostanság , mint ahogy azt láttátok eléggé belefejeltem ebbe az erotikus témájú könyvekbe mégis úgy érzem , hogy ezt most kellett volna hagyni a fenébe és kb. egy fél vagy egy év múlva elolvasni .
Ez tényleg nagyon odavágott , de nem pozitív értelembe ! Több rosszat fogok mondani , mint jót , szóval aki úgy érzi , hogy befolyásolható és még nem olvasta a könyvet , akkor az jöjjön vissza kicsit később ! 

Az első résszel úgy voltam , hogy kukába vele , mert egyszerűen nem fogtam fel , hogy hogy adhattak ki egy ilyen könyvet , amely tele van bakival , nincs rendes megfogalmazás és akkor még a rengeteg tőmondatról említést sem teszek . ( most mondom , hogy nem a rengeteg erotikus jelenetek miatt nem szerettem meg és a csúnya néhol abszolút érthetetlen ronda szavak sem játszottak abban közre , hogy megutáljam az első részt !) Tudom gyerekek nem kell hatvanszor az arcomba vágni , hogy BDSM könyv és az ilyen magáról a  szexről szól ! Nem vágtam volna bele , ha nem tudom és mint láthatjátok túl vagyok már egy pár ilyen könyvön szóval nem botránkoztat meg az ilyesmi és előre megköszönöm , hogy nem vágjátok az arcomba .
(Figyelmeztettelek , hogy ne olvass tovább! Aki kiváncsi az a végére pórul fog járni ! )

Oké , térjünk akkor kicsit konkrétabban rá a könyvre . A második ott ér véget , hogy a szexi és dúsgazdag Christian megkéri Anna kezét , aki simán igent mond . Ahogy a második könyvről szóló kritikát megírtam rájöttem , hogy nekem tetszett és vártam a bejező részt . Hát nem kellett volna ! ( ITT elolvashatod )
Miután , ezt befejeztem lefeküdtem aludni és közben rájöttem , James megint megutáltatta velem a sorozatot. Voltak persze benne olyan részek , amelyekre azt mondom , hogy rendben voltak és vigyorogtam , mint a kecske , de ..... de a legtöbb résznél egy félelmetes bohóc képével olvastam a könyvet és vártam , hogy mikor tudom végre alaposan megkínozni a szereplőket .

Volt itt minden ,de komolyan ! Logikai bakiktól megkezdve , veszekedés , büntetés , kibékülős szex , fáradt vagyok szex , hiperaktív szex , büntető szex , szeretlek szex , reggeli szex , esti szex , délutáni szex , vörös szoba szex , hajó szex , repülőgép szex tehát ami csak az eszünkbe jut ott a főszereplőink csinálták . Nem tudom elhinni , hogy az írónő ennyire elrontotta a befejező részt azzal , hogy minden oldalon egymásnak ugrasztotta a szereplőinket . A vége felé már -már átlapoztam és kihagytam az erotikus jeleneteket , mert már épp idegrendszerrel nem lehetett elviselni . Ezek nem fáradnak el soha ? Miért kellett ennyire tönkre vágni a könyvet ? Tudom erotikus könyv , de a második rész is az, és az tökre jól lett megoldva .

A sok veszekedés meg büntetés , meg könyörgés és szeretlek , meg a nem hagylak el jelentek is épp annyira elrontották a könyvet , mint a sok erotikus  jelenet . Ana visszasüllyedt egy kis patkánnyá , akinek először jár a szája , aztán begörcsöl és hagyja a francba inkább elfogad mindent . Azt hiszem indulhat az év legrosszabb karaktere nevezésen . Eleinte láttam nála fejlődést és ahogy azt mondtam láttam - mert utána megint ugyanolyan utálatossá vált , mint eleinte volt . Sokszor jött , hogy kitépjen azt a szép , fényes , hullámos (ezt is muszáj feltétlenül megemlíteni ugyanis minden oldalon olvashatjuk ezt a tulajdonságát ) haját . Muszáj volt rákiabálnom , hogy ''Állj már a sarkadra utálatos kis liba.!'' ( a csúnya szavakat mellőzöm )A beleső istennőt meg meg sem említem .
Christian karaktere amilyen kíváncsivá tett eleinte úgy csökkent az érdeklődésem iránta . Miért kellett őt is elrontani ? Eleinte kaptunk egy titokzatos , milliárdos pasast , akinek van egy pár furcsa szokása és a végére lett egy papucs , de ugyanolyan büntető és néhol kezelhetetlen karakter . Oké , a kezelhetetlen ebben az esetben jelenthet pozitívat . Kérdem én , ha valaki minden oldalon elmondja , hogy így szeretlek úgy szeretlek és nem akarom , hogy elmenj akkor miért bünteti , fenyegeti állandóan veréssel ? Tudom , ő ilyen ,de James papuccsá változtatta és nyavalyogni azt rendesen tud Mr. Grey ,de akkor én azt mondom , hogy álljon le ezzel a verés dologgal , mert ez olyan mint két mágnes ellentétes pólusa .
Kifejtem : ugye Grey szerelmes Annába , mert mindig elmondja . Azt is mondja , hogy mindent meg ad neki és soha a büdös életben nem akar fájdalmat okozni neki . Azt is tudja , hogy Anna nem igazán van oda a büntetésekért és , hogy fáj neki , mert szerinte nem követett el súlyos hibát , mert egy átlagos kapcsolatban elnézik az ilyesmit . De Mr .Grey természetesen megbünteti Annát , pedig tudja és állandóan kihangsúlyozza , hogy ő nem akar fájdalmat okozni . Akkor meg minek a francnak csinálja ? Nem tudok rajta eligazodni és inkább azt hiszem félre is teszem Grey analizálását , mert csak megint idegbeteg leszek .

Itt a példa arra , hogy hogyan legyen egy BDSM könyvből egy szappanopera . Komolyan azzá változott a könyv és örülök , hogy betudtam fejezni és megőrizni az épségemet . De tényleg egy latin szappanopera sorozattá változott a könyv , ahol megtörténik minden amit az ember el tud képzelni . Á , James miért nem nyugodtál meg és mentél volna aludni ahelyett , hogy az orrom alá löksz egy ilyet ? Most így jobb ? Kellett ez nekünk ?( nem akarok spoilerezni , de e-mailben vagy molyon természetesen lehet kérdezni! )

Remélem nem bántotta meg senkit ,de őszintén ez a véleményem és senki kedvéért nem fogom megváltoztatni ! Szépen el lehet velem erről beszélni ,de könyörgöm senki nem bombázzon olyan e-mailekkel amelyben arra kér , hogy változzon meg a véleményem . Nem fog , szóval ne is kérjétek !
Aki végig bírta olvasni annak virtuálisan jár egy mackóölelés és aki még nevetni is tud rajta , annak jár plusz egy !  A kezembe nem hiszem , hogy hamar megfordul a könyv , de egyszer biztosan .

A történet : 1.5/5
A karakterek : 1/5
A borító : 5/5
Ami tetszett : a végén cukinak tartottam a rétes jelenetet
Ami nem tetszett : soroljam ?
A nagy mélyrepülés : nem volt
Összességbe véve :
Categories:

4 megjegyzés:

  1. http://data.hu/get/6053432/szabad_otven.pdf

    olvasd el:D

    VálaszTörlés
  2. Nem olvastam a könyvet, és nem is fogom, mert borzalmas időpocsékolásnak érezném.
    Miért bántja Mr. Grey Ana-t, ha egyébként könyörög neki, hogy így szeretek-úgy szeretlek, és ne menj el? Miért, egy valós bántalmazó kapcsolatban nem ezt teszi a bántalmazó partner?
    Fáj neki a büntetés, mert úgy érzi, nem követett el hibát? Mármint megalázva érzi magát?
    Egy átlagos kapcsolatban elnézik az ilyesmit? Először is fogalmazzunk úgy, hogy egy normális kapcsolatban, mert kicsit enyhe dolog a bántalmazó kapcsolatot szimplán "nem átlagosnak" titulálni. Másodszor meg mi az, hogy elnézik? Az normális, hogy a férfi irányítja a kapcsolatot, a nő alárendelt szerepben van, és a férfi bizonyos dolgokat "elnéz" neki? Hát én nem kérném senki elnézését...

    VálaszTörlés
  3. Elfelejtettem hozzátenni, hogy igen, tudom, mi az a BDSM, és nem feltétlenül gondolom, hogy a BDSM "nem normális", de ahol az egyik partner nem rendelkezik ilyen irányú vágyakkal, és szimplán azért van benne a BDSM-ben, mert a másik fél nyomásgyakorlása beleviszi, az nem BDSM, hanem bántalmazó kapcslat.

    VálaszTörlés
  4. randomdarkness : Teljesen jogosak a kérdéseid és a válaszaid , valamint én úgy ahogy van egyet értek veled .Ezért is pontoztam le a könyvet és ezért sem fogom újraolvasni , mert csak elveszi minden épeszű gondolatomat . Arról szólni sem merek , hogy ingerült leszek tőle , de mint mondtam egyet értek a nézeteiddel .
    Nem mondom , hogy ne olvassa a nép , mert nem mindenkinek egyezik az ízlése , de ha már erotikus könyv akkor vannak ennél sokkal jobban megírt könyvek .

    VálaszTörlés